Ev ziyaretleri öğrencinin aile ortamı hakkında bilgi toplamak böylece onu daha iyi tanıyarak onun kendi kendini tanımasına yardımcı olmak amacıyla yapılır.Bu amacın yanı sıra okul-aile işbirliğini kolaylaştırır.
Ev ziyaretlerinde genellikle evin fiziksel durumu,çocuğun çalışma olanakları ve koşulları,ana ve babanın çocuğa ve çalışmasına ne ölçüde yardımda bulunabileceği,ailenin okula ve okulda verilen hizmetlere karşı nasıl bir tutum ve anlayış içinde olduğu,çocukları ile ilgili olarak ailenin genel tutumu gibi konularda bilgi toplanmalıdır.
1. Okullarda yöneticiler öğrencilere psikolojik yardım yapmada ev ziyaretlerinin önemini kabul etmeli;bu amaçla uzman ve öğretmenleri teşvik etmeli;onlara zaman ve hazırlanma kolaylıkları sağlanmalı;ailelerin bu ziyaretlere istekli hale gelmesi için çaba göstermelidir.
2. Ev ziyaretleri,ziyaret öncesinde mutlaka planlanmalı;aile ile ilişki kurulmalı ve randevu alınmalıdır.Ziyaret konusunda çocuğa da bilgi verilmelidir.
3. Ev ziyaretlerinde hangi konularda ne tür bilgilerin toplanacağı,gerekirse tüm ziyaretler için geçerli olmak üzere belirlenmeli;bu bilgiler anket,soru listesi,işaretleme listesi,derecelendirme ölçeği gibi çeşitli görüşme ve gözlem formları biçiminde düzenlenmelidir.
4. Her ziyaret sonunda,toplam bilgiler yukarıda sözü edilen formlar üzerinde mutlaka yazılı hale getirilmelidir.Bazı bilgiler ziyaret sırasında hemen yazılabilir;bazı bilgilerin ziyaret sırasında yazılması sakıncalı olabilir.Kuşkusuz hangi bilgilerin ziyaret sırasında,hangilerinin mutlaka ziyaretin sonunda yazılması gerektiği ziyareti yapan kişinin takdirine ve bu konudaki tecrübesine bırakılmalıdır.
5. Ziyarete gitmeden önce,olanaklar ölçüsünde,çocuk ve aile hakkında bilgi edinmelidir.
6. Ziyaretin başlangıcında çocuğun da hazır bulunması sağlanmalıdır.Bu,karşılıklı konuşma ve ilişkiyi kolaylaştırır.
7. Ziyaret sırasında çocuk ve aile kesinlikle eleştirilmemeli;çocuk hakkında daha çok olumlu ifadelere yer verilmeli;özelikle çocuğu başka çocuklarla karşılaştıran ifadelerden kaçınmalıdır.Aynı şekilde,ziyarette okul ve diğer öğretmenlerin eleştirilmesine de fırsat verilmemelidir.
8. Ev ziyaretleri,planlı olmakla birlikte,pek formal ya da resmi bir hava içinde sürdürülmemeli;telaşlı ve aceleci olmamalı;özellikle ziyaretin başlangıcında ve sonunda karşılıklı sevgi,saygı ve nezaket kurallarına uygun davranılmalıdır.
9. Ziyarete randevu verilen saatte gidilmeli ve ziyaret süresinin bir saati aşmamasına dikkat edilmelidir.
10. Ev ziyaretleri,resmi olmaktan ziyade,kişisel dostluk ve nezaket esası üzerine kurulmalıdır.Ziyarette elde edilen olgu ve konular,ziyaretten hemen sonra kaydedilmelidir hafızaya bırakılmamalıdır.
11. Öğretmen veya danışman,ev ziyaretlerinde başka ailelerin çocukları hakkında ağzını sıkı tutmalıdır.Öğretmen ya da danışman,konuşmaktan daha çok,iyi bir dinleyici olmalıdır.